Vești bune legate de Varianta Ocolitoare pentru Fălticeni. Un nou parteneriat va dinamiza execuția proiectuluiLocal

Vești bune legate de Varianta Ocolitoare pentru Fălticeni. Un nou parteneriat va dinamiza execuția proiectului

       Accesări: 4605

Eforturi comune pentru deblocarea unui proiect de mare importanță. Varianta Ocolitoare pentru Fălticeni, infrastructura care va scoate traficul greu din municipiu, este astăzi, mai mult ca oricând, un obiectiv stringent pentru comunitatea locală. Materializarea acestuia este un proces amplu și de durată.

Dacă municipiile Suceava și Rădăuți au variantă ocolitoare de câțiva ani, iar până la campania electorală din luna iunie s-a vorbit tot mai mult despre un proiect similar pentru orașul Gura Humorului, la acest capitol municipiul Fălticeni este rămas în urmă.

Lucrurile se vor schimba în viitorul apropiat.

Cel puțin acesta este mesajul pe care George Șoldan și Cătălin Coman l-au transmis astăzi de la București.

Președintele ales al Consiliului Județean Suceava și primarul municipiului Fălticeni s-au întâlnit cu ministrul Transporturilor, pentru clarificarea unor aspecte privind Varianta Ocolitoare.

Discuțiile cu Sorin Grindeanu au fost pozitive și încurajatoare.

Proiectul are toată susținerea ministrului Transporturilor, după cum lasă să se înțeleagă George Șoldan. Lucrurile par să fie pe drumul cel bun, după începerea studiului arheologic pe traseul unde va fi construită șoseaua de centură.

Contactat de jurnaliștii cotidianului Cronica de Fălticeni, noul președinte al CJ Suceava a explicat că întrevederea de la minister s-a axat pe deblocarea proiectului și propunerea unei soluții pentru accelerarea demersurilor.

George Șoldan ne-a declarat că împreună cu primarul Cătălin Coman au transmis ministrului Sorin Grindeanu intenția de asociere dintre Consiliul Județean Suceava și Primăria Municipiului Fălticeni, astfel încât instituțiile să dinamizeze proiectul Variantei Ocolitoare.

Noul președinte al CJ Suceava afirmă că Sorin Grindeanu sprijină construirea noii Variante de Trafic Greu și discuțiile de minister sunt un prim pas spre direcția cea bună.

George Șoldan spune că și-a propus ca în primul său mandat, acest proiect va fi unul prioritar. El este optimist că în anul 2028 se va putea circula pe Varianta Ocolitoare de la Fălticeni.

„Astăzi am făcut un pas important la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii România pentru realizarea Variantei Ocolitoare a municipiului Fălticeni. Declarațiile ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, făcute la Suceava, la începutul lunii trecute, despre această variantă ocolitoare, nu au rămas doar promisiuni.”, a transmis președintele Șoldan într-un comunicat de presă. „ Împreună cu primarul municipiului Fălticeni, Cătălin Coman, am fost la Ministerul Transporturilor pentru a discuta cu ministrul Sorin Grindeanu despre acest proiect major de infrastructură rutieră, pe care mi l-am propus în acest mandat pentru județul nostru. Scopul întâlnirii a fost găsirea celor mai bune soluții pentru realizarea acestei investiții. Am decis ca acest proiect crucial pentru Fălticeni și județul Suceava să fie realizat printr-un parteneriat între Primăria municipiului Fălticeni și Consiliul Județean Suceava.”

Cele două instituții, Primăria Municipiului Fălticeni și Consiliul Județean Suceava se vor ocupa de documentația necesară proiectului, precum și de partea de execuție, finanțarea urmând va fi asigurată de Ministerul Transporturilor prin Programul Transport (PoT).

Varianta Ocolitoare va realizată cu fonduri europene.

Proiectul este în prezent în faza de studiu arheologic.

Echipe de arheologi verifică dacă sunt situri istorice pe traseul propus al șoselei de centură, pentru a ne asigura că lucrările nu vor afecta patrimoniul cultural al zonei.

Varianta Ocolitoare pentru Fălticeni va avea 8,3 kilometri, câte două benzi, câte una pe fiecare sens, și va traversa cinci localități: Fântâna Mare, Baia, Rădășeni, Bunești și Fălticeni.

Proiectul prevede construireaunui număr de trei viaducte, la intersecțiile cu drumurile județene. Șoseaua de centură va fi proiectată să permită circulația vehiculelor de tonaj la un regim de viteză de 90 de kilometri pe oră.

Geroge Șoldan mai spune că, după ani de zile în care proiectul a rămas doar pe hârtie, „acum este timpul să devină realitate, investiția fiind crucială pentru viitorul Fălticeniului și al județului Suceava”.

ȘTIRI