Un nou și inedit proiect educațional va fi promovat și implementat de Colegiul „Nicu Gane”, Școala Gimnazială Preutești și Școala Gimnazială „Nicolae Stoleru” BaiaEducație

Un nou și inedit proiect educațional va fi promovat și implementat de Colegiul „Nicu Gane”, Școala Gimnazială Preutești și Școala Gimnazială „Nicolae Stoleru” Baia

       Accesări: 2007

Vești bune de Ziua Educației. Trei instituții de învățământ din zona Fălticeni vor desfășura un proiect inedit pentru sute de elevi și profesori. Colegiul Național „Nicu Gane”, Școala Gimnazială Preutești și Școala Gimnazială „Nicolae Stoleru” Baia au format un consorțiu pentru atragerea de fonduri într-un program interesant care urmează să aducă numeroase elemente de noutate.

Proiectul se intitulează „Educația outdoor – o educație pentru viitor” și se va derula pe o perioadă de un an de zile, având la dispoziție un buget total de 1.730.073 lei, din care doar 2% (34.601,52 lei) va fi contribuția proprie a beneficiarului.

36 de profeosri și peste 300 de elevi vor fi implicați în acest program.

Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Capital Uman din cadrul Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat listele finale ale cererilor de finanțare aprobate, aferente etapei de evaluare tehnică și financiară, după finalizarea procesului de soluționare a contestațiilor, pentru apelul de proiecte POCU/987/6/26 “Educație nonformală în sistem outdoor – Regiuni mai puțin dezvoltate”.

Lider al acestui consorțiu este Colegiul Național „Nicu Gane”, unitate de învățământ cu tradiție, școală europeană și una dintre cele mai prestigioase unități de învățâmânt nu doar din județul Suceava, ci și din nordul Moldovei.

„Scopul acestui proiect este organizarea unui program de educație în sistem outdoor implementat de Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, în parteneriat cu Școala Gimnazială Preutești și Școala Gimnazială „Nicolae Stoleru” Baia, cu implicarea a 36 cadre didactice și a 321 elevi (din categorii sociale defavorizate – minoritatea rromă, din mediul rural, din familii monoparentale sau cu posibilități materiale reduse) din cele trei instituții amintite.”, ne-a declarat Codrin Bența, directorul Colegiului Național „Nicu Gane”.

„Programul de educație va fi implementat prin intermediul a trei componente cheie: formarea acreditată a cadrelor didactice în domeniul educației nonformale în sistem outdoor, organizarea unui program de educație non-formală în sistem outdoor bazat pe meșteșuguri, cultură, sport și drumeții, respectiv educație ecologică în sistem outdoor.”

Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni are experiență în derularea de proiecte europene, având titulatura de Școală Europeană și fiind și instituție acreditată pentru perioada 2022-2027 în ceea ce privește proiectele de formare profesională pentru elevi (Erasmus KA1 VET) și proiectele de Educație Școlară (Erasmus KA1 VET).

Managerul proiectului POCU „Educația outdoor – o educație pentru viitor”, profesorul Ioan Caulea (responsabilul cu proiectele europene al C. N. „Nicu Gane”), afirmă că noul este o premieră și în același timp reprezintă rezultatul unei munci desfășurate în echipă.

„Este o premieră pentru Colegiul Național „Nicu Gane” deoarece este primul proiect de acest gen accesat de către colegiul nostru.

În spatele acestei reușite stă o echipă care a trebuit să depună eforturi deosebite pentru a ajunge la varianta finală a cererii de finanțare și mă refer aici la echipele manageriale ale celor trei școli implicate, dar și la colegii profesori care au contribuit la buna derulare a activităților premergătoare scrierii aplicației. ”, ne-a declarat profesorul Ioan Caulea.

În ciuda faptului că, după prima evaluare, am obținut doar 95 de puncte din 100, nefiind nici măcar pe lista de rezerve, am depus contestație și am obținut după reevaluare 99 de puncte, reușind astfel să ne situăm pe poziția 67 din cele 98 de instituții care vor primi finanțare.”

Managerul de proiect afirmă că activitățile ce vor urma se vor derula sub forma perfecționării profesionale specializate a 36 de cadre didactice din cele trei școli din consorțiu, prin participarea la un curs acreditat din domenului tematic (educație nonformală, extrașcolară și informală, în sistem outdoor), organizarea unui program de educație non-formală în sistem outdoor bazat pe meșteșuguri, cultură, sport și drumeții, precum și a unui program de educație ecologică și dezvoltare durabilă, adresat celor 321 elevi.

Educaţia outdoor este un concept relativ nou în contextul educativ românesc, însă ea începe din ce în ce mai mult să capteze interesul actorilor educaţionali din sistemul de învăţământ formal.

Nevoia de incluziune socială, poate cea mai importantă caracteristică a educației outdoor, este aceea că este o modalitate de succes de a depăși unele dificultăți ale copilului (psihice, fizice, sociale, emoționale sau economice), astfel încât acesta să fie inclus social, să simtă că aparține unei comunități.

Dacă mediul din interiorul clasei este mai degrabă unul competitiv, cel din afara clasei este unul suportiv, care permite copiilor să se exprime, să relaționeze cu ceilalți, să colaboreze.

ȘTIRI