Elevii Colegiului Național „Nicu Gane” au desfășurat un stagiu de formare profesională în GermaniaEducație

Elevii Colegiului Național „Nicu Gane” au desfășurat un stagiu de formare profesională în Germania

       Accesări: 2504

Experiență europeană valoroasă. În perioada 11-24.07.2021, un grup de 16 elevi de la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, din clasa a X-a, de la specializarea Matematică-Informatică, s-au aflat în Germania, la Dresda, ca beneficiari ai unui stagiu practic de formare profesională inițială în cadrul unui proiect Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Mobilități de formare profesională. Elevii fălticeneni au efectuat acest stagiu de formare în domeniul IT la compania WBS Training AG, în cadrul celui de-al doilea flux de mobilități.

Scopul proiectului „Dezvoltarea de aplicații pentru dispozitive mobile”, care se derulează pe parcursul a doi ani școlari (2019-2021), este asigurarea calității în formarea profesionala inițială, printr-un stagiu de pregătire practica a elevilor de clasa a X-a de la specializarea Matematica-Informatica, într-o companie cu experiența în dezvoltarea aplicațiilor mobile, în scopul dobândirii de competente digitale corespunzătoare noilor cerințe de pe piața europeană a muncii.

Cei 16 elevi au fost însoțiţi de profesorul coordonator Ioan Caulea și de profesorul de informatică Florin Ilincăi, responsabilul cu pregătirea profesională a elevilor.

Toate activitățile s-au derulat cu respectarea strictă a măsurilor impuse de situația pandemică.

„Acesta este al treilea proiect de formare profesională VET pentru elevii de la specializarea Matematică-Informatică derulat la Colegiul Național „Nicu Gane” Fălticeni, după „From webdesign to web-business”, derulat în anul școlar 2015-2016 și „Formare profesională în web design și e-commerce la standarde europene” care a cuprins 2 fluxuri în perioada 2017-2019. Până acum, 79 de elevi ai Colegiului de la această specializare au beneficiat de acest tip de formare profesională, asigurată prin finanțare europeană, în cadrul programului Erasmus+”, a susținut profesorul Ilincăi.

Compania WBS TRAINING AG din Dresden, unde elevii ganiști au avut șansa să participe la stagiul de pregătire, este unul din cei mai importanți furnizori de servicii și formare profesională din Germania. Din 2004, colaborează în calitate de instituție de primire în cadrul Lifelong Learning Programme si Erasmus+ (LdV, VETPRO, PLM, Transfer of Innovation, Grundtvig sau KA1-VET). În acest sens, până acum au găzduit și oferit servicii de formare în cadrul a peste 200 de proiecte de mobilități.

„Cei 16 elevi care au participat la acest stagiu au fost selectați în urma unui concurs foarte complex și dificil. Satisfacția noastră, ca dascăli, este dată de aprecierea pe care o primim de la partenerii nostri germani, la finalul fiecărui stagiu. Elevii nostri au un comportament exemplar, atât din punct de vedere al pregătirii școlare, cât și la nivel atitudinal, comportamental. Implicarea elevilor în aceste activități le deschide acestora noi orizonturi, le formează o mentalitate deschisă, caracterizată prin toleranță, simț civic, motivație puternică pentru dezvoltare personală si profesională. Mai sunt și alte câștiguri pe plan personal pentru elevii școlii noastre, ținând cont că unii dintre elevii participanți nu au fost niciodată în altă țară. Pentru că obiectivele proiectului presupun și formarea unor competențe de comunicare, inter-relaționare sau de lărgire a orizontului socio-cultural, sub atenta folosire a „baghetei magice” de către profesorii însoțitori, timpul liber s-a materializat în vizitarea unor obiective turistice de notorietate. E greu de stabilit care este cel mai atractiv loc pe care elevii de la ”Nicu Gane” l-au „exploatat” spiritual. Dresda sau „Florența de pe Elba”, este un oraș care, după distrugerile semnificative pe care le-a suferit in timpul celui de-al doilea Război Mondial, la fel ca multe alte orașe germane, după decenii de stagnare sub dominatie comunistă, a renăscut, bucurându-se astăzi de o viata culturala vibrantă. Aceste proiecte cu finanțare europeană nu sunt proiecte de investiții în baza materială (programul Erasmus+ nu are un asemenea obiectiv), ci sunt proiecte de parteneriat care presupun formarea și dezvoltarea unor competențe pe care nu le-ar putea dobândi prin curriculara școlară obișnuită” ne-a declarat profesorul Ioan Caulea, persoana de contact și coordonatorul acestui proiect Erasmus.

În ceea ce privește feedback-ul primit de la elevi, Narcis Axinia, din clasa a X-a C a afirmat că ”a fost o experiență unică care cu siguranță ne-a îmbogățit bagajul de amintiri și a adus un plus de valoare, inclusiv pentru cei a căror carieră se va îndrepta către IT. Au fost 2 săptămâni de neuitat, timp în care am dobândit noi competențe digitale cu sprijinul celor de la WBS, am avut oportunitatea de a întâlni și oameni cu alte mentalități de la care am avut de învățat. Totodată, pe parcursul proiectului ne-am îmbunătățit abilitățile de a vorbi limba engleză, am antrenat abilitatea de a ne descurca în spații necunoscute și am legat prietenii durabile în cadrul colectivului selectat pentru participare. Orașul este minunat și cred că am mai fi avut nevoie de încă 2 săptămâni pentru a vizita toate obiectivele turistice, iar stilul arhitectural al clădirilor mi-a trezit dorința de a reveni în Dresda. Domnii profesorii coordonatori au „înlocuit” cu brio ghidul orașului și au depus eforturi ca întregul proiect să poată avea loc în condiții optime, iar pe această cale vreau să le mulțumesc. Ca idee finală, vreau să încurajez viitoarele generații să ia parte la asemenea proiecte. Pe lângă abilitățile dobândite, vor avea parte de o experiență splendidă”

Adelina Acsinte din clasa a X-a A a susținut că „a fost o experiență complet nouă și frumoasă. Tutorii și profesorii, cât și colegii au fost foarte sociabili și au creat o atmosferă plăcută în fiecare zi. Am avut ocazia să învăț foarte multe lucruri noi și să cunosc oameni din alte părți ale lumii. Mi-am depășit multe limite și am reușit să leg multe prietenii noi”.

De asemenea, Eduarda Ciobanu, din clasa a X-a B a subliniat faptul că „a fost o experiență foarte frumoasă, în care am îmbinat utilul cu plăcutul. Am avut oportunitatea să-mi dezvolt abilitățile și aptitudinile atât pe plan profesional, cât și la nivel personal. Acest proiect m-a ajutat sa-mi clarific gândurile în ceea ce privește viitoarea mea carieră și a fost un început al vieții independente”.

ȘTIRI