Crește numărul de posturi alocat pentru Direcțiile de Sănătate Publică-uri, cu 1000 de posturi. Aceeași suplimentare de posturi este aprobată și pentru serviciile de ambulanță județene.
Anunțul a fost făcut astăzi, după aprobarea unei hotărâri a Guvernului României care modifică Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii.
Astfel, pe o perioadă determinată de 6 luni, numărul maxim de posturi din cadrul direcțiilor de sănătate publică și serviciilor de ambulanță se suplimentează cu câte 1000 de posturi.
În prezent, numărul de posturi alocat și repartizat integral prin ordin de ministru pentru direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București este de 3862, iar pentru serviciile de ambulanță județene și Serviciul de ambulanță București-Ilfov este de 11733 posturi.
Evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare indică o creştere a numărului activităților de supraveghere activă, depistare timpurie, izolare şi tratare a cazurilor COVID 19 pozitive, de urmărire a contactelor şi prevenire a răspândirii continue a infecţiei care impune nevoia de suplimentare a personalului implicat în aceste activități.
În situația actuală, echipajele operative ale serviciilor de ambulanță sunt implicate atât în transportul pacienților confirmați cu COVID-19, cât și în recoltarea probelor de la persoanele aflate în carantină sau izolare la domiciliu.
De asemenea, personalul direcțiilor de sănătate publică asigură triajul epidemiologic din punctele de trecere a frontierei, monitorizează persoanele aflate în auto-izolare la domiciliu, monitorizează persoanele aflate în carantină, recoltează probe în teren de la persoanele care corespund definiției de caz pentru testare COVID-19.