Schimbare de efect într-o unitate de învățământ din zona rurală. Școala Gimnazială ”Constantin Blănaru” Cornu Luncii a căpătat un plus de farmec la început de an școlar. Aplicarea unor detalii pe cât de simple, pe atât de atrăgătoare, au animat câteva zone ale clădirii.
Curtea și holurile școlii sunt, acum, pline de culoare.
Soarele zâmbește și dă binețe, însă omida jucăușă este cea care îi întâmpină pe copii, de cum intră în curtea școlii.
Floarea și labirintul îi invită pe elevi la aventură, iar racheta șotron îi ajută să nu se abată din drumul spre sălile de curs.
În aceeași notă veselă, pereții sunt ornați cu picături și creioane colorate.
Sistemul educațional trece, astăzi, prin transformări profunde aproape la toate capitolele, iar unele dintre acestea sunt legate de imaginea pe care școala o proiectează elevului.
Grija pentru crearea unui mediu de studiu cât mai frumos și plăcut se observă și la unitatea din comuna Cornu Luncii.
Profesorii s-au străduit să aducă prin câteva elemente simple noul, dar și acel „altceva”, care surprinde și bucură sufletul unui elev de la clasa primară sau gimnaziu.
Școala Gimnazială ”Constantin Blănaru” este mult mai prietenoasă, este locul unde, după cum spune profesoara Alina Ciobîcă, se întâlnesc, ca într-un basm, două lumi: cea a realității și cea a fanteziei creatoare, în lumina cărora se modelează sufletele și destinele tuturor celor implicați în actul învățării.
Uniforme pe culori pentru fiecare clasă
Din acest an școlar, nu doar instituția s-a înnoit, ci și elevii.
„Ca orice instituție sau organizație, școala are propriul set de norme, construite în favoarea întregii comunități, pentru a asigura siguranță, bunăstare și o organizare eficientă a proceselor. Dacă părinții vorbesc deschis cu copiii lor despre regulile școlii, arată că le pasă și că respectă acest regulament, elevii vor face același lucru.”, explică Alina Ciobîcă. „Cheia unui parteneriat eficient școală-familie este comunicarea, comunicarea deschisă în ambele sensuri, atât din partea părinților către școală, cât și invers. Transparența poate aduce multe beneficii în tot acest parteneriat care este menit să asigure copiilor un context prielnic dezvoltării și învățării.”
Merită menționat un aspect important. Inițiativa privind înfrumusețarea școlii aparține directoarei Maria Verdeș, promotorul unei schimbări atent nuanțate, și s-a înfăptuit cu sprijinul tuturor profesorilor. Tot la inițiativa Mariei Verdeș și cu ajutorul părinților, elevii poartă uniforme, inscripționate cu sigla școlii.
Pentru că există armonie și cooperare, profesorii au decis de comuna acord cu părinții să introducă uniforma școlară.
Cei mari cred că un elev care poartă ținuta școlară este introdus într-un mediu care încurajează cultura şi „promovează valoarea egalității între colegii de clasă”.
Fiecare clasă de la gimnaziu are o culoare specifică: clasele a V-a – culoare roșie, clasele a VI-a – culoare galbenă, clasele a VII-a – culoare albastră, clasele a VIII- a – culoare violet, iar elevii din ciclul primar au adoptat o ținută de culoare albastru deschis.
La început de drum și de toamnă, școala cu multă culoare și desene vesele, care dau energie, s-a încărcat de zâmbetele copiilor, de bucuria părinților și de optimismul profesorilor.
„Sunetul limpede al clopoțelului aduce împreună profesori, părinți, elevi, dar și reprezentanți ai comunității locale care trăiesc întreaga paletă de emoții, împreună. Poate că acesta a fost momentul în care am stabilit „să punem început bun”, după cum spunea preotul Florea Gabriel, și că toate fricile celor mai puțin norocoși pot fi spulberate.”, conchide profesoara Ciobică. „Pe elevii școlii noastre îi caracterizează entuziasmul, dorința de cunoaștere și autodepășire. Acum este momentul pentru a porni în înfăptuirea unui nou vis cu tot ceea ce presupune el: perseverență, determinare, răbdare, efort. Urmează un an școlar pe care ni-l dorim plin de experiențe de învățare valoroase în care elevii să dea dovadă de creativitate, înțelepciune și respect.”