Peste 42.000 de apeluri la 112 în perioada stării de urgențăActualitate

Peste 42.000 de apeluri la 112 în perioada stării de urgență

       Accesări: 461

În cele două luni în care pe teritoriul României a fost decretată stare de urgență, la nivel național, au fost înregistrate 42.173 de apeluri la 112 referitoare la virusul COVID-19, a anunțat Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Principalele motive au vizat semnalarea unor simptome asociate noului coronavirus și informații cu privire la restricțiile impuse prin ordonanțele militare.

În perioada 16 martie – 14 mai 2020, operatorii STS au preluat în total 1.558.679 de apeluri la 112, dintre care 832.226 au reprezentat urgențe, 5,07% fiind apeluri pe problematica noului coronavirus.

Cele mai multe apeluri privind COVID-19 au fost în București (7.137), urmate de Timiș (2.936) și Brașov (1.962). Cele mai puține apeluri pe această problematică s-au primit în județele Harghita (166), Sălaj (225) și Caraș-Severin (249). Volumul cel mai ridicat al apelurilor la 112 referitoare la coronavirus a fost în perioada 12 – 30 martie a.c., când media zilnică era de aproape 1.300 de apeluri.

Pentru optimizarea modului de tratare a apelurilor la numărul unic de urgență 112, împreună cu Departamentul pentru Situații de Urgență și Ministerul Sănătății, în funcție de evoluția situației, a fost actualizat indexul de clasificare a apelurilor potrivit situațiilor raportate de cetățeni.

La debutul pandemiei, principalele motive de apelare erau de informare din partea persoanelor care se întorceau sau au avut contact cu cei care reveneau din țări afectate de virusul Sars-Cov-2, iar ulterior o mare parte dintre apelanți au solicitat date suplimentare despre restricțiile impuse sau au anunțat nerespectarea acestora.

Apelurile prin care cetățenii raportau simptome specifice au fost direcționate către agențiile cu competențe medicale, cele privind persoane care nu respectă regimul de autoizolare/carantină stabilit de autorități au fost direcționate către Poliție, iar pentru cele de informare apelanții au fost sfătuiți să sune la numărul de telefon TelVerde – 0800.800.358.

ȘTIRI