Pas decisiv pentru o investiție importantă în infrastructura rutieră. Tronsonul final din Autostrada A7, drumul de mare viteză care va traversa județul Suceava, intră în faza de pregătirii documentației. Compania de Drumuri și Autostrăzi (CNAIR) a semnat luni, 7 septembrie, contractele pentru realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru sectoarele de drum Siret-Suceava și Suceava-Pașcani.
Cele două tronsoane de autostradă, ce măsoară 102 kilometri, vor fi legate la restul drumului de mare viteză, Autostrada A7, de la Pașcani la Ploiești care deja se află în proiectare.
Documentele au fost semnate la Suceava, de conducerea CNAIR prin directorul general Mariana Ioniță și de reprezentanții autorităților locale.
Președintele Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Flutur, a declarat că 7 septembrie 2020 este o zi istorică pentru județul Suceava, iar semnarea contractului însemnă îndeplinirea unui vis al vieții sale.
„Vorbim de parafarea contractului pentru 101 de kilometri de autostradă de la Siret și până la Pașcani. Acest lucru dă o altă perspectivă de dezvoltare a întregii zone a Bucovinei, pornind de la Siret. Și orice primar, orice om care dorește în viitor să se gândească ce-l așteaptă trebuie să fie mai optimist și să spere că această legătură între Suceava și capitala României, în următorii ani, este posibilă pe un drum modern, pe care să faci 4 – 5 ore până la București.”, a declarat Gheorghe Flutur. „Asta înseamnă dezvoltare economică, asta înseamnă întoarcerea tinerilor care să lucreze acasă, înseamnă turism, înseamnă punerea în valoare a acestei minunate zone, unde se află Putna, Ierusalimul Neamului Românesc. Sunt convins că după ce proiectanții se vor apuca de treabă ne vor invita să ne consultăm asupra variantelor de traseu. Mă bucur că ați ales să aveți un punct întărit în Suceava, considerați că îl aveți în mine și în primarii noștri. Și că ne vom implica foarte tare în rezolvarea acestei probleme.”
24 de luni pentru finalizarea documentației
Costurile proiectării și studiului de fezabilitate se ridică la 21,8 milioane de lei fără TVA.
Tronsonul Suceava-Pașcani va avea 61 km, iar valoarea contractului va fi de 11,72 milioane de lei fără TVA, în timp ce tronsonul Siret-Suceava va avea 41 km, valoarea contractului fiind de 10,09 milioane de lei fără TVA.
Durata contractului pentru întocmirea proiectului tehnic și studiilor de fezabilitate este de 24 de luni.
Operatorul economic care va realiza prestarea serviciilor este Search Corporation SRL – Egis Romania S.A – Egis International SAS.
Ambele proiecte sunt prevăzute în Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT) si este inclus in Programul Operational Infraastructura Mare (POIM) 2014 – 2020.
Autostrada A7 va fi realizată cu fonduri europene nerambursabile.
Două benzi de circulație pe un sens
Profilul transversal al drumului va avea caracteristicile unui drum expres cu 2×2 benzi de circulație (3,5m/bandă), zonă mediană de 3 m și acostamente de 2×2,25 m, din care 0,75 m benzi de încadrare cu aceeași structură rutieră ca a benzilor de circulație și 1,5 m acostament consolidat.
Autoritățile județene spun că drumul de mare viteză va fi cea mai mare investiție din istoria județului Suceava.
Autostrada A7 va fi drumul de mare viteză pe relația nord-sud care va prelua circulația de pe DN 2, unde se înregistrează cele mai mari valori de trafic auto din regiunea Moldovei.
455 de kilometri de autostradă
Tronsonul de Siret-Suceava-Pașcani, de 102 kilometri, se va lega de alte tronsoane de pe A7, Pașcani – Bacău, Bacău – Focșani, Focșani-Buzău și Buzău-Ploiești care măsoară 353 kilometri.
Autostrada A7 va avea 455 de kilometri și va traversa Moldova de la nord la sud.
Valoarea lucrărilor de execuție la Autostrada A7 este estimată la 2,5 miliarde de euro.