Vacanță activă pentru tineri activi. 14 elevi ai Colegiului Național „Nicu Gane” au participat la un nou stagiu de formare profesională, experiență al cărei element central este valorizarea. Unitatea de învățământ din Fălticeni, ce deține statutul de „Școală Europeană”, continuă, astfel, să ofere oportunități tinerei generații pentru a-și dezvolta orizontul. Cu ajutorul unui programului Erasmus+, liceenii au acumulat un plus de cunoștințe prețioase pentru viitorul lor.
Aceștia au participat la un stagiu de pregătire în Grecia, desfășurat în perioada 23 iunie – 5 iulie 2024.
Sunt elevi din clasa a X-a, de la specializarea Matematică-Informatică, care și-au început vacanța de vară îmbinând utilul cu plăcutul.
Ei au fost beneficiari ai unui stagiu de formare profesională în cadrul programului Erasmus+, Acțiunea Cheie 1 – Mobilități de formare profesională (VET, în domeniul IT, sub tutoratul organizației „SHARP MINDS Educational organization”” din Atena.
Acesta reprezintă cel de-al doilea flux de mobilități din acest an școlar, conform contractului de finanțare nr.2023-1-RO01-KA121-VET-000135398.
Stagiul de formare, inclus din programul Erasmus+ (2021-2027), s-a desfășurat în contextul Acreditării pentru derularea de mobilități profesionale până în 2027 (cod acreditare nr. 2021-1-RO01-KA120-VET-000044461).
Merită menționat faptul că cererea de finanțare în vederea obținerii acreditării pentru finanțare din fonduri europene a fost realizată și trimisă spre evaluare de către echipa formată din profesorul Ioan Caulea, responsabilul Comisiei de proiecte europene și programe comunitare al Colegiului Național „Nicu Gane”, profesorul de informatică Florin Ilincăi și prof. dr. Codrin Bența, directorul prestigiosului colegiul fălticenean.
Ca rezultat al acestui demers valoros, în fiecare an școlar (în două fluxuri pe an), până în anul școlar 2026-2027, circa 30 de elevi din clasa a X-a vor beneficia de mobilități de formare profesională în domeniul IT.
„Antrenarea elevilor școlii noastre în activități de anvergură internațională a dus și va duce la înțelegerea existenței și valorizarea multiculturalismului, oferindu-le, astfel, șanse de afirmare la nivel european. Dimensiunea europeană a educației, a școlii, ca reflectare a unei realități care exercită presiuni, ne determină să întreprindem măsuri pentru a-i sprijini pe tineri să găsească modalități de răspuns la provocările lumii contemporane.”, a declarat profesorul Ioan Caulea. „Creșterea prestigiului școlii vine, în acest sens, și ca o consecință a acestor parteneriate internaționale, imaginea acesteia fiind promovată atât la nivel național, cât și european, îmbunătățindu-se astfel, pe de-o parte, relațiile cu organismele instituționale și cu autoritățile publice locale, iar pe de altă parte, atrăgând atenția comunității locale asupra unor rezultate deosebite obținute de elevii noștri îndrumați de un corp didactic profesionist și responsabil.”
Obiectivul principal al proiectului derulat în anul școlar 2023-2024 este asigurarea calității în formarea profesionala inițială, printr-un stagiu de pregătire practică a elevilor de clasa a X-a de la specializarea Matematica-Informatică, în scopul dobândirii de competențe digitale corespunzătoare noilor cerințe de pe piața europeană a muncii.
Elevii implicați în stagiul de formare profesională (Adriana Anița, Iulian Blanaru, Eduard Filip, Robert Grigore, Iulian Iacob, Cristina Ioniță, Iustin Irimia, Andreea Loghin, Anastasia Martiniuc, Octavian Merlă, Iustina Mihai, Andrei Moisii, Teodor Tudosă, Sebastian Ursachi, din clasele 10 A, 10 B și 10 C) au fost însoțiţi de profesorul coordonator Ioan Caulea și de profesorul de informatică Florin Ilincăi, responsabilul cu asigurarea pregătirii elevilor la nivel profesional.
Pe lângă activitățile de formare, elevii au avut posibilitatea de a-și dedica timpul liber descoperirii valorilor locale grecești, prin vizitarea unor obiective turistice și culturale de notorietate.
Profesorul Ioan Caulea menționează că astfel de proiecte educaționale, presupun pe lângă competențele profesionale și dobândirea unor competențe sociale, civice și culturale.
Elevii au avut șansa de a comunica într-o limbă străină de circulație internațională și posibilitatea să cunoască altă cultură europeană, să interacționeze în mod direct cu cetățenii de altă naționalitate.
În urma unor astfel de experiențe, petrecute față în față, tânăra generație de la Colegiul Național „Nicu Gane” înțelege mai bine ideea de cetățean european, noțiunea de toleranță, implicare în rezolvarea problemelor din societate și abilitatea abordării unei gândiri critice.