Într-un an școlar atipic, în contextul crizei medicale, elevii clasei pregătitoare Step by Step de la Școala Gimnazială “Mihail Sadoveanu”, îndrumați de doamenele învățătoare Pavăl Luminița și Burlacu Nicoleta-Magdalena, au sărbătorit „100 zile de școală”.
Celebrarea primelor „100 de zile de școală” este un eveniment specific alternativei educaționale Step by Step. Sistemul a fost implementat în ultimii ani și la Școala Gimnazială “Mihail Sadoveanu” din Fălticeni, după succesul de care s-a bucurat la Școala Gimnazilă “Ion Irimescu”.
Evenimentul a fost marcat print-o serie de activități la nivelul clasei. Elevii, susţinuţi de părinţi, au realizat un bogat moment artistic, așa cum ne-au informat cadrele didactice.
Copilașii Manolache Anastasia, Aldea Maya, Popa Sara, Cojocaru Teodor, Aronici Rareș- George, Nichitoaia Daniel și Maftei David- Alexandru au cântat melodii frumoase. Alți colegi, Manolache Daria-Elena, Grumăzescu Elisa, Andrieș Alexandru au recitat poezii pentru copii, iar eleva Deleanu-Gușă Eden a făcut o demonstrație de karate.
Piesa de teatru ”Crăciunul iepurașului Hopa-Țopa” a fost pusă în scenă de elevii Mandiuc David-Petru, Matei Lucia-Maria, Peiu Abel-Sebastian, Săndulescu Vitali, Trifan Patrik, Zancu Luca, Pîntea Mihail, Mitruță Gomez David. Prezentatorul spectacolului a fost elevul Avram David.
De la spectacol nu putea lipsi Lizuca, când totul s-a petrecut frumos în ”Dumbrava” lui Sadoveanu, ce a fost prezentată de eleva Matei Lucia. Eleva Daria Chirilă a interpretat (on-line) la vioară un cântecel, fiind în duet cu bunicul său, care este și el violonist.
Elevii clasei pregătitoare SBS și-au prezentat proiectele realizate prin colecţionarea a 100 de obiecte pe parcursul celor 100 de zile. Acestea au fost admirate şi de părinți, care au fost prezenți on-line la această frumoasă sărbătoare.
Activitatea s-a încheiat printr-un moment dulce, tortul festiv, pe care părinţii elevilor l-au pregătit cu mare iscusinţă.
Învățământul în alternativa Step by Step promovează predarea centrată pe elev. Copiii sunt încurajați să colaboreze, să pună întrebări, să-și dezvolte creativitatea și personalitatea. De asemenea, părinții sunt încurajați să ia parte la cât mai multe activități împreună cu copiii lor.
Cunoștințele teoretice dobândite sunt similare celor din învățământul tradițional. Copiii sunt încurajaţi să facă alegeri, să îşi exprime ideile în mod creativ, să se ajute reciproc, să gândească liber și să îşi dezvolte abilităţile de gândire critică.
Copilul învață prin descoperire și interacțiunea sa cu mediul, iar familia și comunitatea sunt încurajate să fie parte din acest proces.