Atletul modern s-a schimbat mult față de generațiile trecute. Poate fi la fel de muncitor, talentat și ambițios, dar are o durată de atenție mai scurtă și poate întâmpina și anumite dificultăți când vine vorba despre comunicarea în persoană și concentrarea sa atletică este contestată la fiecare pas. Toate acestea pot fi atribuite direct internetului, care nu este deranjant, ci doar solicitant.
În generațiile anterioare, când antrenorii doreau ca jucătorii coordonați de ei să îndeplinească o acțiune, pur și simplu le dădeau ordine.
Una dintre cele mai comune caracteristici ale atletului de astăzi este că nu va face nimic fără a verifica mai întâi că este vorba despre cel mai bun curs de acțiune, iar asta se face simplu și rapid pe internet.
Deși ar putea fi tentant să privim acest comportament ca un semn că această generație mai tânără este îndreptățită să întârzie recompensele, este vorba de fapt despre o tendință pe care o vedem la toate grupele de vârstă.
Internetul a permis tuturor să devină consumatori mai informați și mai determinați să afle pe cont propriu anumite lucruri.
Atletul modern este obișnuit cu personalizarea inerentă a tehnologiei digitale și cu modul în care ea integrează sporturile. El este mai puțin entuziasmat să vizioneze sporturi profesionale tradiționale decât generațiile anterioare.
În cazul celor din Generația Z, în comparație cu Millennials, este de două ori mai probabil să nu urmărească sporturi în direct. În plus, singurele sporturi pe care membrii generației Z le consumă mai mult decât populația generală sunt e-sporturile (jocurile video) și NBA.
Motivul pentru care NBA depășește cu mult alte ligi sportive profesionale tradiționale în ochii fanilor generației Z, ar putea fi acela că liga a excelat în utilizarea mediei digitale pentru a se conecta cu ei și pentru a-i implica. Aplicația mobilă NBA este una dintre cele mai bine concepute aplicații pe care le-am văzut în orice industrie.
Secretul său este că permite utilizatorului să consume produsul NBA – jocuri – în programul utilizatorului și numai părțile pe care le consideră interesante.
Oferă totodată utilizatorilor clipuri video exclusive, de înaltă rezoluție, ale celor mai interesante părți ale jocului în timp real. Și acest model în timp real este folosit în multe alte sporturi, inclusiv sporturile minții, cum ar fi pokerul.
Fără timp în agendă pentru a merge la un cazinou, jucătorul poate lua loc la masa rotundă în timp ce stă acasă și accesează o platformă care vine și cu o reîmprospătare a cunoștințelor, de unde nu lipsesc elementele vizuale, atât de importante într-o astfel de situație.
Platforma sahonline.ro creează experiența lumii virtuale a șahului, iar jucătorii de șah se pot pregăti pentru turnee mari în timp ce se confruntă cu alți jucători, care sunt de diferite naționalități.
Atletul modern comunică diferit. O bună comunicare este cheia succesului atletic, fie că este vorba de o comunicare de succes între colegi sau dintre antrenor și jucător. A face sportivii să fie mai vocali pe teren, dar și în afara sa este o provocare și necesită efort constant și mulți antrenori ar putea spune că generația actuală de sportivi nu are același nivel de confort în comunicarea în persoană, ca generațiile anterioare.
Creierul se dezvoltă în funcție de modul în care este utilizat și această generație de sportivi a crescut folosind tehnologia pentru a socializa și a comunica. Antrenorii au sarcina de a îndepărta uneori sportivii de ecrane și de a le demonstra cât de important este momentul prezent pentru a se conecta cu ei înșiși, dar și ei între ei.
Și, deși comunicarea în persoană a atletului modern nu este atât de strălucită, el este mai dispus să se exprime mai liber în online, pe rețelele de socializare.
Atletul modern în evoluție de astăzi și de mâine nu trebuie să aibă grijă doar de performanța sa pe teren, ci din ce în ce mai mult și de activitățile sale în afara terenului, iar internetul poate fi de mare ajutor în acest sens. Este vorba în primul rând de multitudinea de informații puse la dispoziție, dar și de ceea ce urmează dacă atletul ajunge pe culmile triumfului.
Construirea unui brand personal și conectarea cu fanii este incredibil de importantă pentru a crea valoare.