Titulu Proiect: „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”, proiect finanţat prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, prin Administraţia Fondului pentru Mediu
Cu respectarea Legii 98/2016 privind achizițiile publice cu modificările și completările ulterioare, conform prevederilor art. 7, alin. (7) din Legea 98/2016 privind achizițiile publice modificată și completată.
DATE DE IDENTIFICARE AUTORITATEA CONTRACTANTĂ
COMUNA BOROAIA, cu sediul în str. Învăţător Vasile Tomegea, FN, comuna Boroaia, judetul Suceava, cod poştal: 727040, Telefon: +040 230548016, Fax: +040 230548026, email: primariaboroaia@yahoo.com intenționează să achiziționeze direct execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții: „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”.
Tip anunț: Achiziție directă
Denumire contract: Execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții: „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”
Criteriu de atribuire: prețul cel mai scăzut.
Sursa de finanțare: Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, prin Administraţia Fondului pentru Mediu.
Durata contractului: 3 luni
Valoarea estimată a contractului: 585.655,46 lei fără TVA
Clasificare COD CPV principal: 45000000–7 Lucrări de construcții.
Valabilitatea ofertei: 60 de zile de la depunere.
DESCRIEREA CONTRACTULUI
Condiții de participare: Operatori economici de profil cu experință în domeniu
Proiectul vizează îmbunătățirea calității mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin stimularea utilizării vehiculelor electrice, precum și încurajarea dezvoltării transportului ecologic, având în vedere că numărul autovehiculelor electrice este în continuă creștere.
Tipul de lucrări si activitățile ce se vor desfășura pentru realizarea contractului de lucrari se regasesc în documentația tehnică ce va fi pusă la dispozitie de către autoritatea contractantă, în format electronic la solicitarea în scris transmisă la adresa de e-mail: primariaboroaia@yahoo.com.
Oferta financiară va fi exprimată în lei (fără TVA), reprezentând prețul total al lucrărilor.
Autoritatea contractantă va iniția achiziția directă utilizând catalogul SEAP cu operatorul care va respecta toate cerințele și criteriile prevăzute în documentația prezentei proceduri.
MODUL DE DEPUNERE A OFERTEI
A. Ofertele se vor transmite până la data 10.10.2024 ora 12:00 pe adresa de e-mail: primariaboroaia@yahoo.com, cu mențiunea ”Ofertă pentru execuția lucrărilor aferente obiectivul de investiții: „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”.
Oferta va conține:
1.1.Documente de calificare:
- Adresă de înaintare
- Declarație privind neîncadrarea în situațiile prevăzute la art. 59 – 60 din Legea 98/2016 privind achizițiile publice din partea tuturor operatorilor economici participanți la procedură.
- Acord de asociere / Acord de subcontractare (dacă este cazul)
1.2. Oferta TEHNICĂ întocmită conform cerințelor stabilite în prezentul Caiet de Sarcini.
1.3. Oferta FINANCIARĂ întocmită conform cerințelor stabilite în prezentul Caiet de Sarcini.
Informații detaliate privind condițiile de elaborare a ofertei, documentația de atribuire și alte informații relevante se vor realiza prin solicitarea în scris la adresa primariaboroaia@yahoo.com.
Ofertele care depășesc valoarea maximă aprobată și/sau care nu îndeplinesc condițiile impuse vor fi excluse din evaluare.
Întocmit,
Responsabil achiziții publice,
Hîrgău Daniela
Caiet de sarcini
Caiet de sarcini privind execuţia lucrărilor pentru implementarea proiectului intitulat „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”,
proiect finanţat prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, prin Administraţia Fondului pentru Mediu
I. INTRODUCERE
Caietul de sarcini face parte integrantă din documentația de atribuire și constituie ansamblul cerințelor pe baza cărora fiecare Ofertant va elabora Oferta (propunerea tehnică și propunerea financiară). Cerințele impuse vor fi considerate ca minimale. În acest sens, orice ofertă tehnică prezentată, care se abate de la prevederile Caietului de sarcini, va fi luată în considerare, dar numai în măsura în care propunerea tehnică presupune asigurarea unui nivel calitativ superior cerințelor minimale din caietul de sarcini.
Orice anexă, aferentă vreunui capitol din prezentul Caiet de Sarcini, reprezintă parte integrantă a acelui capitol și implicit a Documentației de atribuire. Documentația ce stă la baza execuției lucrărilor de construcții, obiect al prezentei proceduri de achiziție publică este reprezentată de proiectul tehnic și detaliile de execuție, cuprinzând piesele scrise și piesele desenate, părți componente din prezentul caiet de sarcini, fiind anexate acestuia.
Nu se admit ofertele parţiale din punct de vedere cantitativ şi calitativ, ci numai ofertele integrale, care corespund tuturor cerinţelor minime stabilite prin prezentul Caiet de Sarcini. Orice ofertă care se abate de la prevederile caietului de sarcini sau prezintă caracteristici tehnice inferioare celor prevăzute în acesta sau care nu satisfac cerințele impuse în acesta, va fi declarată neconformă și va fi respinsă. Ofertanții au obligația de a elabora Propunerea Tehnică cu respectarea în totalitate a cerințelor prevăzute în prezentul Caiet de Sarcini.
În cadrul acestei proceduri, COMUNA BOROAIA îndeplinește rolul de Autoritate Contractantă, respectiv Achizitor în cadrul Contractului.
II. INFORMAȚII GENERALE
a) Denumirea obiectivului de investiție: „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”
b) Sursa de finanţare: Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi. Fondurile necesare implementării proiectului supus prezentei proceduri au fost asigurate prin Contractul de finanţare nr. 277/GES/19.12.2023, încheiat între Administraţia Fondului pentru Mediu şi U.A.T. Comuna BOROAIA, județul Suceava.
c) Amplasamentul investiției: Amplasament 1: Primăria – localitatea Boroaia, Amplasament 2: Parcare – Localitatea Boroaia.
d) Beneficiarul investiției: Comuna BOROAIA, județul Suceava, reprezentată legal prin dl. Berariu Vasile, în calitate de Primar al comunei.
III. OBIECTUL CONTRACTULUI
Titlu: „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”
CPV principal 45000000–7 Lucrări de construcții.
CPV uri secundare 45310000-3 Lucrări de instalații electrice (Rev 2), 31681500-8 – Aparate de reincarcare (Rev.2)
Valoarea estimată a contractului este de: 585.655,46 lei fără TVA defalcata astfel:
Cap 2/2.1 Cheltuieli aferente instalației de racordare până la punctul de delimitare: 5.000,00 lei fără TVA (neeligibil)
Cap.4/4.1 Construcţii şi instalaţii : 146.600,00 lei fără TVA (eligibil)
4.1.1 Lucrări parcare: 43.200,00 lei fără TVA
4.1.2 Lucrări instalare staţii: 103.400,00 lei fără TVA
Cap.4/4.2 Montaj utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale: 14.000,00 lei fără TVA (eligibil)
Cap.4/4.3 Utilaje, echipamente tehnologice şi funcţionale care necesită montaj: 420.055,46 lei fără TVA (eligibil)
Durata contractului: Durata de execuție a contractului este de maxim 3 luni calendaristice de la data transmiterii ordinului de începere de către autoritatea contractantă.
Perioada minimă de garanție acordată lucrărilor: minim 12 luni calendaristice de la semnarea fără obiecțiuni a procesului verbal de recepție la terminarea lucrărilor.
Categoria de importanță a construcției este D – REDUSĂ.
IV. PARTICULARITĂȚI AMPLASAMENT, CARACTERISTICI TEHNICE ȘI PARAMETRI SPECIFICI OBIECTIVULUI DE INVESTIȚII
Obiectivul investiţiei cu titlul: „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA” îl reprezintă dezvoltarea infrastructurii de alimentare a vehiculelor cu energie electrică.
Scopul Programului îl reprezintă îmbunătățirea calității mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră prin stimularea utilizării vehiculelor electrice. Programul vizează de asemenea și dezvoltarea transportului ecologic. Numărul de autovehicule electrice este în continuă creștere în România, ca atare dezvoltarea infrastructurii necesare încărcării acestor vehicule este impetuos necesară.
Particularități ale amplasamentului
A. Descrierea amplasamentului:
Terenurile propuse pentru amplasarea stațiilor de încărcare autovehicule se află în intravilanul Comunei BOROAIA, judeţul Suceava, şi aparţin domeniului public al comunei.
Amplasament 1 – Primăria comunei Boroaia
Se vor monta două stații de reîncărcare pentru vehicule electrice. Sensul de circulatie permite intrarea pe strada care deserveste parking-ul, avand acces facil dispre strada principala DN l5C, facilitand astfel accesul posesorilor de autovehicule electrice dinspre Boroaia -Tg Neamt cat si Boroaia- Falticeni, cat si a angajatilor din primarie si servicii publice.
Amplasament 2 – Parcare – Localitatea Boroaia
Se vor monta două stații de reîncărcare pentru vehicule electrice. Accesul in parcarea aferentii străzii drum comunal DC 13, se face din DC 13. Sensul de circulatie permite intrarea pe strada care deservete parking-ul, avand acces facil si dinspre strada principala DN 15C, facilitand astfel accesul posesorilor de autovehicule electrice dinspre Boroaia-Tg Neamt cât şi Boroaia -Fălticeni.
A. Varianta constructivă de realizare a investiţiei:
Proiectul propune amplasarea de stații pentru reîncărcarea vehiculelor electrice de tip rack exterior fixat pe un postament din beton și alimentat din rețeaua electrică conform avizelor de racordare din firidele de distribuție disponibile în zonă. Fiecare stație va avea puterea de încărcare de 1x 22 kW în sistem AC – Curent Alternativ respectiv 1x 50 kW în sistem DC – Curent Continuu, fiind posibilă încărcarea a două automobile simultan.
B. Caracteristici tehnice şi parametri specifici obiectivului de investiţii:
Amplasament 1 – Primăria comunei Boroaia
Număr stații de reîncărcare electrică 2
Număr locuri de parcare / stație 2
Număr total locuri de parcare pentru reîncărcare electrică 4
Dimensiuni loc de parcare 2,5m x 5,00m
Suprafața parcare / stație 25mp
Suprafată totală 50mp
Amplasament 2 – Primăria BOROAIA
Număr stații de reîncărcare electrică 2
Număr locuri de parcare / stație 2
Număr total locuri de parcare pentru reîncărcare electrică 4
Dimensiuni loc de parcare 2,5m x 5,00m
Suprafața parcare / stație 25mp
Suprafața total 50mp
În vecinătatea fiecărui echipament de reîncărcare se vor amenaja câte două locuri de parcare – parcaje existente sau amenajări propuse. Suprafața destinată parcajelor va fi însemnată cu marcaje rezistente la factorii de mediu, abraziune, hidrocarburi.
Se vor consulta înainte de execuție fișele tehnice ale echipamentelor pentru asigurarea spațiului necesar.
Atât ofertele, cât şi execuţia prezentului obiectiv de investiţii se vor face în conformitate cu documentaţia tehnică pusă la dispoziţia ofertanţilor/executantului.
Viitorul contract contribuie la realizarea investiției „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”, investiție finanțată prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: staţii de reîncărcare pentru vehicule electrice în localităţi, prin Administraţia Fondului pentru Mediu. Fondurile necesare implementării proiectului supus prezentei proceduri sunt asigurate prin Contractul de finanţare nr. 277/GES/din 19.12.2023 încheiat între Administrația Fondului pentru Mediu și U.A.T. BOROAIA, județul Suceava.
Realizarea obiectivului de investiții are în vedere următoarele efecte pozitive asupra mediului, economiei și accesibilității:
- oferirea unei surse de energie sigură și eficientă pentru vehiculele electrice, eliminând dependența de combustibilii fosili și reducând astfel emisiile de gaze cu efect de seră;
- asigurarea unei mobilități mai sustenabile și mai prietenoase cu mediul înconjurător, amplasarea stațiilor reprezentând o alternativă viabilă și convenabilă față de stațiile de alimentare cu combustibil tradiționale;
- reducerea amprentei de carbon și la protejarea mediului înconjurător;
- reducerea dependenței de importurile de combustibili fosili, ceea ce poate duce la economii semnificative pentru țările care importă acești combustibili.
V. DOMENIUL DE APLICARE AL CAIETULUI DE SARCINI
- Prevederile prezentului Caiet de Sarcini se aplică în toate etapele de execuție ale lucrărilor.
- Prevederile prezentului Caiet de Sarcini sunt obligatorii.
- Prevederile prezentului Caiet de Sarcini nu anulează obligațiile constructorului de a respecta legislația, normativele și standardele specifice, aplicabile, aflate în vigoare la data executării lucrărilor de execuție.
- Condițiile tehnice și de calitate stipulate în prezentul Caiet de Sarcini au fost stabilite pe baza prescripțiilor tehnice și normativelor din legislația specifică în vigoare.
VI. DETALII ȘI CERINȚE SPECIFICE OBIECTULUI CONTRACTULUI – LUCRĂRI DE EXECUȚIE/MONTAJ
A) Descrierea lucrărilor de bază:
Obiectul contractului ce rezultă din această procedură este execuția lucrărilor de bază identificate pentru amplasarea stațiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice vizate prin proiect:
- Realizarea rețelei de alimentare cu linii electrice subterane -LES 0,4 kV;
- Realizarea prizelor de pământ – concomitant cu LES 0,4 kV;
- Realizarea postamentelor aferente stațiilor și a Firidei(lor) de distribuție/BMPT;
- Montarea și instalarea Firidei(lor) de distribuție/BMPT;
- Montarea și instalarea stațiilor de reîncărcare;
- Realizarea racordurilor de alimentare cu energie electrică conform ATR;
- Întreruperea alimentării cu energie electrică;
- Realizarea conexiunii;
- Racordarea de firide aferente posturilor de transformare;
- Configurare inițială stații de reîncărcare;
- Marcarea locurilor de parcare existente ca puncte de reîncărcare vehicule electrice;
- Testare, verificare și punere în funcțiune;
- Recepție lucrări.
B) Caracteristicile tehnice OBLIGATORII ale stațiilor de reîncărcare:
Stațiile de reîncărcăre trebuie să îndeplinească obligatoriu următoarele cerințe:
- Stație de reîncărcare cu funcționare în curent continuu și alternativ
- Alimentare trifazată;
- Grad de protecție: min IP 54;
- Grad de rezistență antivandal: IK 10;
- Tip conectori/prize ieșire:
Tip 1/Tip 2 pentru AC;
CHA de MO (model 2016);
CCS-Combo 2; - Număr de automobile încărcate simultan: 2 – 1DC si 1 AC;
- Contor individual pentru fiecare priză;
- Tensiune de alimentare maxim admisă: 400V;
- Putere de încărcare în curent continuu: 50Kw;
- Putere de încărcare în curent continuu: 22Kw;
- Lungime cablu încărcare: minim 4m;
- Cablu retractabil automat;
- Sistem de răcire cu ventilare forțată;
- Sistem integrat de stocare energii în baterii (3,6 kWh înmagazinare cu putere de 14kW) inclus în carcasa stației – pentru a preîntâmpina căderile de tensiune în zonă și menținerea echilibrată a curentului pe toată durata încărcării;
- Echipată cu display TFT – touch screen antivandalizare;
- Conexiuni comunicație: Wifi, GPRS min. 3G și Ethernet/OCPP V 1.6;
- Cititor de card: RFID și NFC;
- Posibilitate de plată: RFID, Aplicație smartphone;
- Meniu de funcționare în limba română și engleză, plus alte 2 limbi de circulație internațională;
- Stațiile de reîncărcare vor dispune de un acces deschis de management și operare care să permită identificarea locației, monitorizarea în timp real a funționalității, disponibilității, cantitatea de energie transferată;
- Stațiile trebuie să permită interconectarea și comunicarea cu alte instalații în timp real;
- Vizualizare încărcare și kW consumați: display;
- Ecranul tactil și butoanele de acționare vor fi așezate între 0,7m și 1, 2m pentru a facilita accesul persoanelor cu dizabilități;
- Sistem de încărcare în așteptare pentru încărcarea DC/DC (smart queuing) care permite cuplarea simultană pentru Cha de Mo și Combo 2;
- Se va prezenta declarație de conformitate a produselor cu cerințele esențiale prevăzute de directivele Uniunii Europene (marca CE);
- Stațiile vor îndeplini cerințele standardului IEC 61851;
- Conectorii vor respecta standardele EN 62196-2 pentru AC și 62196-3 pentru DC;
- Fiecare amplasament va fi prevăzut cu semnalizare și vizibilitate a spațiilor în care sunt instalate stațiile de reîncărcare, în concordanță cu standardele europene și naționale în domeniu;
- După instalarea stațiilor, probele și testele la care vor fi supuse sunt următoarele: verificarea izolației și a legăturilor instalațiilor; verificarea instalației de împământare; testarea funcționării stațiilor în condiții normale de lucru-verificarea transmisiei de date și a conexiunii la internet;
- Verificarea sistemului de plată – verificarea sistemului de blocare al cablului de alimentare;
- Stațiile trebuie să încarce până la 125 kW în 30 de minute.
Cerințele specifice detaliate ale lucrărilor, respectiv ale stațiilor de reîncărcare sunt prezentate în proiectul tehnic atașat.
La prezentul caiet de sarcini se atașează integral documentația la faza PTH ce stă la baza realizării obiectivului de investiție, anexe ce fac parte integrantă din prezentul caiet de sarcini.
VII. REZULTATELE CE TREBUIE OBȚINUTE DE CONTRACTANT
Rezultatele finale ale Contractului cuprind:
- Toate lucrările realizate pe deplin în conformitate cu cerințele Caietului de sarcini;
- Instalarea de stații de reîncărcare (cu capacitatea de a încărca simultan două vehicule electrice, aspect valabil pentru o staţie);
- Asigurarea măsurilor necesare evitării oricăror accidente și asigurarea protecției utilizatorului stației;
- Amenajarea celor 2 (două) locuri de parcare și a stației de reîncărcare pentru vehicule electrice, conform avizelor, acordurilor și autorizațiilor obținute;
- Informarea participanților la trafic asupra serviciilor oferite;
- Amplasarea la vedere a instrucțiunilor de folosire a Stației electrice;
- Asigurarea unor servicii de calitate superioară, cu respectarea legislației specifice în vigoare;
- Mentenanța echipamentelor destinate încărcării cu energie electrică de către personal specializat, astfel încât să fie asigurată funcționarea acestora non-stop, pe toată perioada de derulare a contractului.
La execuția lucrărilor se vor respecta:
- documentația tehnică – PTh;
- documentaţia tehnică pentru obținerea autorizației de construire;
- prevederile caietului de sarcini;
- prescripțiile tehnice și standardele în vigoare;
- normele de protecție a muncii și PSI;
- cerințele beneficiarului, căile de acces stabilite de beneficiar, etc.
VIII. MODUL DE PLATĂ ȘI DECONTAREA
Plata se va face conform menţiunilor de plată aferente Programului AFM și a Ghidului de finanțare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea infrastructurii pentru vehiculele de transport rutier nepoluant din punct de vedere energetic: stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în localități.
Plata facturii finale se va face imediat după verificarea şi acceptarea situaţiei de plată definitive de către achizitor. Dacă verificarea se prelungeşte din diferite motive, dar, în special, datorită unor eventuale litigii, contravaloarea lucrărilor care nu sunt în litigiu va fi platită imediat.
Plaţile se vor efectua după încasarea sumelor de la finanțator, prin virament în contul deschis la Trezoreria Statului indicat de executant în cadrul contractului.
IX. CADRUL LEGAL CARE GUVERNEAZĂ RELAȚIA DINTRE AUTORITATEA CONTRACTANTĂ ȘI CONTRACTANT (INCLUSIV ÎN DOMENIILE MEDIULUI, SOCIAL ȘI AL RELAȚIILOR DE MUNCĂ)
Pe perioada derulării Contractului, Contractantul este responsabil pentru realizarea activităților în conformitate cu documentația tehnică și implementarea celor mai bune practici, în conformitate cu regulile și regulamentele existente la nivel național și la nivelul Uniunii Europene.
În realizarea activităților sale în cadrul contractului , Contractantul trebuie să aibă în vedere:
- Informațiile aplicabile realizării lucrărilor în general (astfel cum sunt descrise în acest Caiet de sarcini, precum și în legislația aplicabilă);
- Regulile aplicabile în mod specific realizării de lucrări a căror execuție face obiectul Contractului ce va rezulta din prezenta procedură de atribuire, etc.
Prin depunerea unei Oferte ca răspuns la cerințele din prezentul Caiet de sarcini, se prezumă că Contractantul, are cunoștințe și are în vedere toate și orice reglementări aplicabile și că le-a luat în considerare la momentul depunerii Ofertei sale pentru atribuirea Contractului.
În cazul în care vreuna din regulile generale sau specifice nu mai sunt în vigoare sau au fost modificate conform legii la data depunerii Ofertei, se consideră că regula respectivă este automat înlocuită de noile prevederi în vigoare conform legii și că Ofertantul/Contractantul are cunoștință de aceste schimbări și le-a avut în vedere la depunerea Ofertei sale în baza acestui Caiet de sarcini.
Contractantul va fi pe deplin responsabil în ceea ce privește realizarea tuturor lucrărilor în condiții de maximă securitate și în deplină conformitate cu legislația aplicabilă, precum și cu respectarea prevederile referitoare la securitate și sănătate în muncă.
Autoritatea Contractantă nu va fi ținută responsabilă pentru nerespectarea sau omisiunea respectării de către Contractant sau de către subcontractanții acestuia a oricărei prevederi legale sau normative aplicabile.
X. MODUL DE PREZENTARE A PROPUNERII TEHNICE
Propunerea tehnică elaborată de ofertant va respecta în totalitate cerințele prevăzute în caietul de sarcini. Aceasta va fi structurată si va conține cel puțin următoarele informații:
- Metodologia de executare a lucrărilor prin raportare la informații tehnice privind viitoarea lucrare și la cerințele tehnice, economice şi tehnologice ale beneficiarului, așa cum sunt acestea incluse în părțile scrise și părțile desenate ale Proiectului tehnic.
- Graficul general de realizare a investitiei din care să rezulte încadrarea în durata contractului de achiziție publică.
- Personal propus pentru realizarea contractului. Se vor asigura următorii experți cheie:
Sef de santier – studii absolvite cu diploma de licenţa sau echivalent – Inginer Constructii Civile/Instalatii
Operatorul economic poate propune și alți experți a căror prezență o consideră necesară în derularea contractului.
Cerințe minime pentru îndeplinirea cerinței:
a) Studii superioare în domeniul tehnic/ingineresc (studii absolvite cu diploma de licență, diploma de absolvire sau echivalent) în domeniul construcțiilor civile industriale și agricole;
b) Documente care atestă formele de pregătire profesională: diplomele de studii/documente echivalente aferente personalului de specialitate;
c) Pentru cerințele privind competențele profesionale (la nivel de expert/la nivelul echipei de proiect): autorizații/atestate/certificate de atestare profesională/legitimații aflate în termen de valabilitate la data depunerii ofertelor (dacă este cazul).
- Declarație privind termenul de garanție acordat lucrărilor.
- Declarație pe propria răspundere că la elaborarea ofertei s-a ținut cont de obligațiile relevante în domeniul mediului, social și al relațiilor de muncă, conform prevederilor art. 51 din Legea 98/2016.
- Declarația privind conflictul de interese (art. 59 – 60 din Legea 98/2016).
- Declaraţie pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situaţiile prevăzute de art. 164, 165 şi 167 din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice. Documentele justificative care probează îndeplinirea celor asumate urmează a fi prezentate, la solicitarea autorității contractante, doar de către ofertantul clasat pe locul I în clasamentul intermediar întocmit la finalizarea evaluării ofertelor.
Aceste documente pot fi:
- certificate de atestare fiscală privind lipsa datoriilor restante cu privire la plata impozitelor, taxelor sau a contribuţiilor la bugetul general consolidat (buget local, buget de stat etc.) la momentul prezentării;
- cazierul judiciar al operatorului economic și al membrilor organului de administrare, de conducere sau de supraveghere al respectivului operator economic, sau a celor ce au putere de reprezentare, de decizie sau de control în cadrul acestuia, așa cum rezultă din certificatul constatator emis de ONRC / actul constitutiv;
- după caz, documente prin care se demonstrează faptul că operatorul economic poate beneficia de derogările prevăzute la art. 166 alin. (2), art. 167 alin. (2), art. 171 din Legea 98/2016 privind achizițiile publice;
- alte documente edificatoare, după caz.
În cazul în care în țara de origine sau țara în care este stabilit ofertantul/terțul susținător/subcontractantul nu se emit documente de natura celor prevăzute mai sus sau respectivele documente nu vizează toate situațiile prevăzute la art. 164, 165 și 167 din Legea nr. 98/2016 autoritatea/entitatea contractantă va accepta o declarație pe proprie răspundere sau, dacă în țara respectivă nu există prevederi legale referitoare la declarația pe propria răspundere, o declarație autentică dată în fața unui notar, a unei autorități administrative sau judiciare sau a unei asociații profesionale care are competențe în acest sens.
- Declarație privind partea/ părțile din PROPUNEREA TEHNICA si FINANCIARĂ care au caracter confidențial
- Declarație privind acceptarea clauzelor contractuale (nu este necesar ca ofertantul să depună modelul de contract însușit).
- Angajamentul ofertantului de a nu subcontracta execuția lucrărilor ulterior emiterii ordinului de începere lucrări fără acceptul autorității contractante, către operatori economici care nu au fost nominalizați ca fiind subcontractanți de specialitate în cadrul ofertei în alte condiții decât cele prevăzute la art. 219 din Legea nr. 98/2016, coroborate cu cele ale art. 151 din H.G. nr. 395/2016
NOTĂ:
Participanții la procedura de achiziție având ca obiect atribuirea prezentului contract de lucrări:
- se obligă să respecte măsurile descrise în proiectul de autorizare a construcțiilor, respectiv de execuție;
- se obligă să respecte prevederile ghidurilor de finanțare, în funcție de programul de finanțare;
- se obligă să pună la dispoziția Autorității Contractante toate documentele solicitate prin ghiduri, contracte de finanțare, etc., în termenul și în condițiile prevăzute în acestea.
XII. MODUL DE PREZENTARE A PROPUNERII FINANCIARE
Oferta Financiară va fi exprimată in lei (fără TVA) reprezentând prețul total ofertat al lucrărilor, cu încadrarea în valoarea estimată.
Operatorii economici vor avea în vedere la întocmirea ofertei respectarea întocmai a listelor de cantități prevăzute în proiect.
Ofertantul va include, în cadrul propunerii financiare, toate şi orice costuri legate de:
- execuţia categoriilor de lucrări prevăzute în listele de cantităţi;
- protejarea mediului, conform normelor legale, precum şi cele legate de refacerea cadrului natural după finalizarea lucrărilor
- procurarea, transportul, depozitarea şi punerea în operă a materialelor şi echipamentelor necesare funcţionării obiectului contractului, conform cerinţelor impuse prin caietul de sarcini.
Oferta financiară trebuie să se încadreze în valoarea totală estimată a contractului, cu recomandarea de a oferta toate liniile bugetare evidenţiate anterior.
Propunerea financiară va cuprinde următoarele:
- formularul de ofertă; Lipsa formularului de ofertă reprezintă lipsa ofertei, respectiv lipsa actului juridic de angajare în contract;
- centralizatorul cu lucrările executate de asociați, subcontractanți, dacă este cazul;
- centralizatorul cheltuielilor pe obiectiv (formularul F1);
- centralizatorul cheltuielilor pe categorii de lucrări, pe obiecte (formularul F2);
- listele cu cantităţile de lucrări, pe categorii de lucrări (formularul F3);
- listele cu cantitățile de utilaje și echipamente tehnologice, inclusiv dotări (formularul F4), (daca este cazul);
- fișele tehnice ale utilajelor și echipamentelor tehnologice inclusiv dotări (formularul F5), (daca este cazul);
- lista cuprinzând consumurile (C6, C7, C8, C9)
Formularele F1 – F5, completate cu preţuri unitare şi valori, devin formulare pentru devizul ofertei şi vor fi utilizate pentru întocmirea situaţiilor de lucrări executate, în vederea decontării.
Ofertantul este responsabil pentru evaluarea tuturor lucrărilor necesare pentru realizarea obiectivului de investiții. Omisiunea cuantificării unei categorii de lucrări nu poate fi justificată de ofertant după încheierea contractului .
Menţiuni:
- Preţurile vor fi exprimate în LEI fără TVA.
- Oferta se va depune în formă completă şi nu se admit completări ulterioare.
- Oferta are caracter obligatoriu din punct de vedere al conținutului pe toată perioada de valabilitate.
- Propunerea financiară trebuie să se încadreze în limita fondurilor care pot fi disponibilizate pentru îndeplinirea contractului de lucrări, cu recomandarea de a oferta toate liniile bugetare evidenţiate. Prezentarea în propunerea financiară, a unui preț superior valorii fondurilor ce pot fi diponibilizate conduce la respingerea ofertei ca fiind inacceptabilă.
- Valabilitatea ofertei este de 60 de zile.
XIII. MODUL DE PREZENTARE A OFERTEI
A. OFERTA se va transmite până la data 10.10.2024 ora 12:00 pe adresa de e-mail: primariaboroaia@yahoo.com, cu menţiunea ”Ofertă pentru execuția lucrărilor aferente obiectivul de investiții: „AMPLASARE STAȚII DE REÎNCĂRCARE PENTRU VEHICULE ELECTRICE ÎN COMUNA BOROAIA, JUDEȚUL SUCEAVA”.
Oferta va conține:
1.1. Documente de calificare:
- Adresă de înaintare
- Declarație privind neîncadrarea în situațiile prevăzute la art. 59 – 60 din Legea 98/2016 privind achizițiile publice din partea tuturor operatorilor economici participanți la procedură;
Acord de asociere/ Acord de subcontractare (dacă este cazul)
1.2. Oferta TEHNICĂ întocmită conform cerințelor stabilite în prezentul Caiet de Sarcini.
1.3. Oferta FINANCIARĂ întocmită conform cerințelor stabilite în prezentul Caiet de Sarcini.
Ofertele depuse după data limită, respectiv 10.10.2024 ora 12:00, vor fi declarate întârziate.
OFERTA DIGITALĂ – Sistemul Electronic al Achizițiilor Publice ( SEAP)
Pentru a putea participa la procedura de atribuire în calitate de ofertanți, operatorii economici au obligația să fie înregistraţi în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), conform Legii nr. 98/2016. Ofertanții vor posta oferta de preț în Catalogul electronic disponibil pe SEAP, cu respectarea următoarele informații:
- codul CPV conform tipului de lucrări stabilit;
- valoarea totală a ofertei in LEI fără TVA;
- denumire achiziție : ofertă conform Anunțului publicitar nr. 6845/03.10.2024
- descrierea: detalierea pe scurt a principalelor lucrări
- condiții de livrare/plată: conform contract
Contractul de lucrări va fi atribuit în SEAP prin inițierea achiziției directe în funcție de oferta admisibilă din punct de vedere al propunerii tehnice și a propunerii financiare, după aplicarea criteriului de atribuire “preţul cel mai scăzut”.
Ofertantul are obligaţia de a întocmi un opis al documentelor prezentate.
XVI. CRITERIUL DE ATRIBUIRE AL OFERTELOR PREZENTATE
Criteriul de atribuire pentru prezenta procedură : preţul cel mai scăzut.
Întocmit,
Responsabil achiziții publice,
Hîrgău Daniela
Foto: Freepik